Thursday, January 6, 2011

Menulis tesis .... satu perkara yang amat membingongkan, tapi aku terpaksa buat demi untuk masa depan. hampir 10 buku yang aku paksakan diri aku untuk habiskan ... dari muka sudut satu sampailah wasalamnya... balik-balik letak tangan kat dahi pandang siling ... macam mana putih siling rumah aku macam tu juga putih otak aku ... kosong.... beku ... kaku ... bukan apa...semuanya dalam bentuk methodologi ... semuanya seakan mengajar proses 1 , 2, dan seterusnya ... sedangkan apa yang aku cari bukan bentuk objektif... emmm.... mungkin aku ni dari jenis sukakan pratikal lebih dari teori, buat kerja lebih ... cakap tak perlupun ... kadang-kadang aku rasa lebih mudah menjadi manusia yang tak pandai apa-apa, cukup pengalaman dan pengamatan ... mampu untuk buat apa saja ... tak ada benteng yang menyekat ... teringat aku bila datuk aku berpesan tentang nabi khidir kalau kita tahu tentang rupa dan bentuk dia ... maka susahlah nak jumpa dia ...

No comments:

Post a Comment