Friday, December 11, 2009

teka teki

teringat aku waktu perjalanan kami menuju ke kuala lumpur .... ada teman-teman yang bawakan walkie talkie dengan tujuan boleh bertanya khabar jika sesat... so untuk tidak memboringkan suasana aku mulakan dengan games teka teki sepanjang perjalanan.... banyak yang di persoalankan ade yang soalan aku dapat diteka dan ade jugak soalan dari teman-teman yang membuat aku terkesedu tak leh jawab..... dalam bertanyakan itu dan ini.... terbit dalam fikiran aku .... jika kita kehutan kita perlu membawa parang, tali serta sedikit makanan .... tapi jika kita kebandar lak apa keperluan yang perlu..... ??? lama jugak aku terkebil-kebil mikirkan apa yang perlu.... entah lah

4 comments:

  1. ooo.. masa tu saya rasa saya pon ikut gak.. tp x tau la kalau trip yang berbeza.. yang pasti tu la trip pertama saya menggunakan walkie-talkie.. sbb kat kg sy x dek jual menda tu..

    ReplyDelete
  2. klau ke bandar bawala fulus pas2 buleh belanja haw haw haw

    ReplyDelete
  3. emm... semua ner salah kut ... coz kalau kebandar kena bawa gunting dawai, tool pemecah batu , tali atau tangga dan duit... coz kalau tersesat jalan bangunannyer kita dah nampak (mercu tanda) so kena la guna alatan terserbut untuk laluan mudah n duit untuk penghilang dahaga dan lapar.... saya ingat cam tu la.... dari sudut orang yang buta peta bandar.

    ReplyDelete